kajsaloppan.blogg.se

Här delar jag med mig av olika sorters pyssel. Scrapbooking, kortmakeri, blomsterarrangemang och annat jag fixar med till vardags. Det blir även en del bilder från resor tillsammans med min man.

Fläderblomsparfait

Publicerad 2015-06-13 13:59:57 i Allmänt, Recept,



Lite rester av vispgrädde och en flaska fläderblomssaft i frysen fick bestämma dagens val av dessert.


Jag har ett gammalt favoritrecept som innehåller gräddfil, men det kräver förberedelse dagen innan. Jag letade på internet och hittade Per Morbergs recept på enkel Fläderblomsparfait.

Ingredienser:
3 dl vispgrädde
3 äggulor
1 dl florsocker
0,5 dl koncentrerad fläderblomssaft 
(Jag tyckte det blev lite smaklöst så jag tog 1 dl saft)

Vispa äggulor och socker krämigt. Vispa grädden hårt och blanda i koncentrerad saft. Vänd ner grädden i äggsmeten. Fördela i portionsformar. Frys minst 3 timmar.


Dekorerade med frystorkat svartvinbärspulver och torkade blad från blåklint.



Burkar med svartvinbärspulver och Salade de Fleurs (blåklint). Dessa har jag fått i present. Köpta i Danmark.

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2015-06-13 14:16:31

Ser verkligen gott ut! Tack för receptet detta måste jag prova. 🌞

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-14 19:40:34

Provade ditt recept idag. Mycket gott! 👍🏻

Postat av: Anna FR

Publicerad 2015-06-15 20:03:14

Underbart vackert..så pass att man nästan bara vi titta..men så är det ju bara så gott att smaka med..lovley helt enkelt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela