kajsaloppan.blogg.se

Här delar jag med mig av olika sorters pyssel. Scrapbooking, kortmakeri, blomsterarrangemang och annat jag fixar med till vardags. Det blir även en del bilder från resor tillsammans med min man.

Skapa med färg och stämplar

Publicerad 2015-08-10 10:18:35 i Allmänt, Kortmakeri,



Att färglägga akvarellpapper med Distresser och någon typ av spray är så himla kul! Papperna kan sedan användas på många olika sätt. Här har jag gjort en tag av ett papper och sedan stämplat med "tegelvägg" och en fransk textstämpel. Alla stämplar kommer från Gummiapan.
På kortet är den gul-orange bakgrunden också ett akvarellpapper.


Så här kan ett färglagt papper se ut. En blandning av flera olika Distresser samt lite glimmrande spray.


Efter att jag stämplat och klippt ut päronen förstärker jag nyanserna genom att färglägga lite med pensel.


Äpplena på de här korten har jag gjort på samma sätt som päronen.


Här har jag stämplat med den franska stämpeln på äpplet med hjälp av en "mask".
Mönstret i bakgrundspappret har jag gjort med en dies som ingår i ett set. De finns att köpa i AnnBris webshop.

Kommentarer

Postat av: Margareta

Publicerad 2015-08-12 18:12:34

Å så underbara kort du gjort med en härlig teknik! Så snyggt med frukterna mot bakgrunderna!
Färgerna får mig att tänka på höst och skörd. Här omkring Björkebo börjar sädesfälten skifta över från grönt till gult. Som gammal lärare signalerar det ju höstterminsstart, men nu är jag ju pensionär och disponerar min tid. Underbart!!
Tack för dina kommentarer inne hos mig - blir så glad när någon tar sig tid att skriva en rad!
Kram!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela