kajsaloppan.blogg.se

Här delar jag med mig av olika sorters pyssel. Scrapbooking, kortmakeri, blomsterarrangemang och annat jag fixar med till vardags. Det blir även en del bilder från resor tillsammans med min man.

Vit chokladkladdkaka

Publicerad 2015-05-24 21:09:57 i Allmänt, Recept,


Fick tips om ett bra recept på Vit chokladkladdkaka av en kompis. Receptet är från Lindas bakskola. Jag har endast ändrat lite på dekoration och tillbehör.

Vit chokladkladdkaka 
200 g vit choklad 
150 g smör/margarin
3 ägg
2 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
2 3/4 dl vetemjöl 

Smält smöret i en kastrull. Ta från plattan och låt chokladen smälta ner i smöret. Rör ner alla ingredienser i kastrullen och blanda till en jämn smet. Häll det i en smord form bröad med kokos. Ca 24 cm form med löstagbar kant.
Grädda mitt i ugnen på 180 grader i ca 22-30 minuter. Svalna i formen.
Pudra över florsocker och strö över rivet skal av lime. Dekorera med bär och servera med vispad grädde.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela